Friday, February 11, 2011

57.58. Gun: Surprizli Tel-Aviv, Cuma yine atelye

Saglam bir gecikme sonrasi zamani geri sariyorum biraz ve sanki yeni olmuslar gibi anlatmaya basliyorum. Vakit 10 ve 11 Subat Persembe ve Cuma. Her zamanki gibi makul bir uyku cekemedim, cunku normalden daha erken kalkmam gerektigini bildigimde tilkiden beter bir uyku cekiyorum. Bu hep boyleydi, ayni annem gibiyim, ertesi gun gecikmemem gereken bir sey varsa ve yeterince yorgun degilsem, uyumuyorum.

Cabucak anlatayim Persembe ve Cuma'yi. Doran'la koyun girisinde bulusmak icin sabahin 5'inde uyandim. Tel Aviv'e 7:30 gibi vardik, Gidon Bromberg'le bulusmaya bir saat var. Ben de dedim ki guzel bir sabah, elimde kahvem yuruye yuruye giderim bulusma yerine. Haritam da var zaten. Israil'e geldigimden beri adam akilli, guzel cekilmis bir kahve icemedim. Bu sabah aldigim da farkli degildi. Yagmur serpistirmeye basladi ama sorun degil. Yavas yavas bulusacagimizi dusundugum noktaya geldim ve Bromberg'i aradim. Bulusma saatine 10 dakika vardi, saatler 8:20'yi gosteriyordu. Bromberg'in sesi gergin geliyordu, coktan geldiklerini ve beni beklediklerini ama daha fazla bekleyemeyeceklerini zira trafigi tikadiklarini soyledi. Ha bir de yanlis bir yerde oldugumu, oraya gelmemin yuruyerek 15 dakika alacagini soyledi. Taksiyle 5 dakika olur dedimse de, bekleyemeyiz cok uzgunum dedi. Ben de tamam demek zorunda kaldim, agzim acik oyle bir durdum bir sure.Dizengoff Merkezi'ne dogru yurudum, belki guzel bir kahvalti ederim bari diye. Merkeze gelince almam gereken birkac sey oldugu aklima geldi, tatli bir kitapci/kafede kahve ve yumurta goturdum. Aslinda simd ihatirladim da, oldukca guzel bir kahveydi bu. Sut yaninda geldi, guzel cekilmis ve demlenmis bir kahve.
Dukkanlarin acilmasini beklerken kitap okudum.

Alisveris sonrasi biraz daha dolanayim derken deli gibi yagmur bastirdi. Spor ayakkabi ve semsiye eksikligi yuzunden bir binanin altinda bir saatten fazla bekledim ama baktim olmayacak yuru ya Aylin dedim ve Rothchild Caddesi'ne kadar kostum, yurudum. Bir kafe buldum, oglen yemegi, biraz daha kahve ve isinma islemi sonrasi, Doran'la konustum ve 4:30 gibi is yeri onunde bulusma karari aldik. Koye birlikte donecegiz. Yolda guzel guzel sohbet ettik, Doran'a kisa sureli kullanmak icin bisiklet bulmaya calistigimi soyledigimde, karisinin hamile oldugunu ve onun bisikletini gidene kadar kullanabilecegimi soyledi. Sahane! Koye doner donmez bisikleti aldim. Vitesde bir sorun var, bir de on tekeri degistirmem lazim ama Ahlan'da varmis gerekli seyler. FOEME gezisine katilamadigim icin cok uzgunum ama Gidon Bromberg'e yazdim, bir sonraki ne zamansa katilmak istedigimi soyledim. Bir dahaki sefere isi sansa birakmayacagim.

Cuma cok da ozel degildi, bir suru atelye calismasi, bir tane gazeteciler icin, bir tane de Yahudi ve Arap lise ogrencileri icin. Misir olaylarinin ogrencilerin algi ve tepkilerini nasil etkiledigini cok merak ediyorum. Bu calismanin organizatorlerinden Maysoon'la konusacagim yakinda. 

No comments:

Post a Comment